Nytt norsk magasin for webkommunikatører

I følge kampanje.com skal det på fredag lanseres et nytt magasin for webkommunikatører i Norge. Web Magasin er landets første fagblad for de som jobber med kommunikasjon, informasjonsformidling og markedsføring på nett. Som en spesialist innenfor PR i sosiale medier, ser jeg frem til hva Web Magasin har å by på.

Forhåpentligvis inneholder magasinet en del informasjon og artikler for de viderekomne. Spesielt interessant hadde det vært å få dyptgående artikler om kampanjer som gjort gjennom sosiale medier. I USA vet vi at eksemplene er mange, men det er få som virkelig går i dybden på kampanjene. Det er en kjentsak at også norske bedrifter har testet ut nettkampanjer, men jeg har ennå til gode å høre om de virkelig storslåtte kampanjene, som ikke bare belager seg på annonser og søkemotoroptimalisering.

Et stort pluss hadde vært om Web Magasin kan være med på å samle den eliten som driver med kommunikasjon over web i Norge. Vi har mye å lære av hverandre, og en slik samlende effekt vil kun føre til enda bedre kvalitet og opplevelse for våre oppdragsgivere. Det handler jo også om hvordan vårt budskap skal få gjennomslagskraft i markedet. Vi som jobber med dette, vet jo hvor effektfullt en kampanje gjennom sosiale medier kan være, men det er fortsatt utrolig mange ute i markeds- og informasjonsavdelinger som knapt har tenkt tanken. Mulighetene er så store. Derfor synes jeg at Web Magasin er et godt initiativ. Så gjenstår det å se om kvaliteten holder mål.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s