Undersøkelse: Ledende PR-folk har lite peiling på blogging

En undersøkelse fra slutten av 2006 viser at mange som jobber med PR ikke henger med i tiden. Undersøkelsen viser at PR-folket forstår viktigheten av å blogge og involvere seg i sosiale medier. Problemet er at man ikke har nok kunnskap eller tid å vie til arbeidet. 42 % av de spurte syntes også det var vanskelig å påpeke hva som var fordelen (return of investment) med å satse på sosiale medier. PR-bransjen er sultne på eksperter innen blogging og sosiale medier, men fortsatt er det mange som ikke er klar over hva slags effekt det kan ha å markedsføre seg gjennom disse kanalene. I blant skulle man tro at markedssjefer rundt omkring ikke vet at det sitter millioner av mennesker foran PC’en og involverer seg i ulike nettsamfunn hver dag. Les gjerne noen av de tidligere postingene, der kan du finne mer om hvordan de store profilerer seg på nettet. Alle bedrifter som ønsker å nå ut til forbruker bør være aktive med blogging eller nettsamfunn. Mulighetene er enorme.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s