En PR-artist eller crybaby?

Vi kan i dag lese på VGNett om 19 år gamle Chris Crocker fra Tennessee som får sin egen TV-serie etter at han har postet 66 egenproduserte videoinnlegg på YouTube. Den siste videofilmen der han forsvarer sitt store idol Britney Spears, er allerede sett av 7,7 millioner på YouYube. Crocker har også opprettet en profil på MySpace og over 30 millioner MySpacebrukere har sett videoklippene hans. Den unge gutten har allerede fått kjendisstatus i USA, og spås en karriere innenfor underholdningsbransjen.

Hele 110.000 nettbrukere har kommentert den siste videofilmen til Chris Crocker på Youtube. De fleste innleggene tar opp Crockers overdramatiske fremføring, og de bruker sterke nedsettende ord for å beskrive sin avsky mot han og Britney Spears. Det som kjennetegner videoklippene til Crocker er hans platinablonde parykk/hår, heavy dose med sminke og feminine barnslige stemme. De fleste nettbrukerne er overbevist om at Crocker er ihuga Britney Spears fan, men jeg mistenker at dette er spill for galleriet. Jeg tror Crocker har oppdaget YouTubes påvirkningskraft, og spiller sin livs rolle for å skape oppmerksomhet rundt sine videoinnlegg. Debatten om Crockers homoseksuelle legning får andre avgjøre, men jeg blir ikke overrasket om dette ikke er tilfellet. Det er i hvert fall med på å gjøre hans fremtreden på YouTube desto mer debattert…

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s