Kan MGP avgjøres via PR og Facebook?

En artikkel i Sarpsborg Arbeiderblad vitner om at det foregår storstilte kampanjer og PR i sosiale medier, som nettsamfunnet Facebook. De er ikke alene. Andre artister som tyr til Facebook er bla. Puppedama Lene Alexandra og tidligere Topp20-programleder Nicholas Carlie.

I tilfellet fra SA er det Sarpsborgsjentene Tinkerbell som driver intens PR foran fredagens delfinale i Melodi Grand Prix. Også Boobs-artisten Lene Alexandra driver i disse dager het og heftig PR-kampanje for sin deltakelse i MGP. Hennes bidrag Sillycone Valley skal for øvrig stemmes over 9.februar. På Facebook kan vi finne informasjon- og stemmebudskap på modellens Facebook-gruppe og det har også blitt opprettet en egen Facebook-event som oppfordrer folk til å stemme. Samtidig ser vi at apparatet rundt Christer Falck og Lene Alexandre rekrutterer, markedsfører og driver PR-virksomhet like hardt som om det skulle vært snakk om primærvalget i USA. Hittil teller antall medlemmer på Facebook-gruppa hele 3.400 medlemmer.

Tinkerbell skal ifølge SA ha over 450 medlemmer på Facebook-gruppen sin. De skal i dag konkurrere mot tidligere programleder for VG lista Topp 20 på NRK, Nicholas Carlie. Hans støttegruppe har over 500 medlemmer. Det gjenstår da å se hvem som klarer å konvertere støttemedlem til stemmemedlem.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s