Ny svensk bloggundersøkelse

Media Culpa presenterte sin bloggundersøkelse 3 forrige fredag. Andreas Andersen snappet den opp kjapt, og vi i Colt syntes jo dette er utrolig spennende lesing. Svenske jenter blogger fortsatt best (hele 76% av respondentene var kvinner), men det er vært å merke seg forskjellene i brukermønster. Kvinner og menn har tydeligvis svært ulike meninger om hva som er interessant å lese om. Menn leser helst blogger om politikk, samfunn og IT, mens kvinner helst vil lese om mote, design og hverdagslige erfaringer (fritt oversatt). 

Undersøkelsen har blitt gjort årlig tre år på rad og det kan være vært å merke seg et par endringer i bloggernes adferdsmønster fra 2006:

  • Bloggere bruker mindre tid på å lese andre blogger
  • Bloggere leser færre blogger.
  • Bloggere bruker mer tid på å oppdatere egen blogg, og oppdaterer den oftere.

Les den fullstendige undersøkelsen i Media Culpa sin blogg 

Advertisements

2 responses to “Ny svensk bloggundersøkelse

  1. Har det kommet ut noen nyere, gode forskningsrapporter på bloggtrender i Norge?

  2. Tilbaketråkk: Verden styres av 17 år gamle jenter! « Colt Kommunikasjon

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s