Opphavsrett, YouTube og PR

Jeg kom over en video på YouTube i dag. Synes brukeren kommer med mange gode poeng om opphavsrett i brukerstyrte, sosiale medier, som YouTube. Spesielt retter han seg mot konflikten Viacom vs. YouTube.

I videoen ber han Viacom om å ta med PR-avdelingen sin i møte med advokatene, når opphavsrett diskuteres. Feil håndtering av opphavsrettslige krav i brukerstyrte medier, bør føre til boikott og direkte resultater på Viacoms bunnlinje.

Sjekk ut videoen, og argumentasjonen:

Les også flere nyheter om denne saken:

ITpro.no – YouTube må gi videologger til Viacom

IT-avisen.no – Bruker du YouTube?

Kampanje.com – YouTube må blogglegge brukerne


Bookmark and Share

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s