Test ut nye Facebook

Facebook har lenge arbeidet med å videreutvikle grensesnittet og funksjonene i det populære nettsamfunnet. Gjennom flere måneder med programmering og testing, kommer nå første beta-versjon av det nye designet.

Under kan du se innloggingssiden (home) i New Facebook:

Du kan selv teste det ved å logge deg inn på: http://www.new.facebook.com. Her kan du også være med på å gi feedback til Facebook på hvordan du likte det nye utseende.

Den populære bloggen Allfacebook.com har skrevet blogginnlegget: The unofficial guide to the new Facebook, som er verdt å se nærmere på.

Utseende er uten tvil forandret, og det vil mest sannsynlig være en utfordring for de fleste å venne seg til det nye designet. Etter første øyekast, kan jeg ikke se at brukervennligheten er blitt noe særlig bedre, men det kan også ha noe med at dette er annerledes enn hva man har blitt vandt med etter hundrevis av timer på Facebook.

Den kanskje mest spennende og kanskje mest kontroversielle funksjonen er at Facebook nå har utviklet en funksjon for bruk av webkamera i Facebook. Denne funksjonen lar brukeren ta bilder med sitt webcam, som legges direkte inn på Facebook. Man kan også legge igjen videobeskjeder(vlog) på wall‘en, a la YouTube fra webcam’en.

YouTuberen brkress kommenterer det nye Facebook-designet i videoen under:

Les flere norske artikler om nye Facebook:

Disse bloggerne har også skrevet om nye Facebook:

Hvordan tror dere at det nye designet kommer til å bli tatt imot av majoriteten? Blir dette Facebooks bane, eller vil det forlenge suksessen?
Bookmark and Share

Gi Kudos til denne saken!

Norges Beste Nettsider - Norsktopplisten

5 responses to “Test ut nye Facebook

  1. Bra bra! «webcam recording» funksjonen har alltid vært en mulighet. Dette er en funksjon som har vært der så lenge jeg kan huske den, og har brukt den aktivt de siste 4-5 månedene..

  2. Ja, når du sier det, så har jeg sett den før, men i nye Facebook virker det som man også kan man bruke den i forbindelse med å legge igjen videobeskjeder på standard-wall’en til venner.

  3. Ser ut til å være mange bra funksjoner.
    For min del har jeg logget meg ut av Facebook for godt, og slettet min profil.

    Utrolig deilig faktisk 😉 Kan anbefales. Fri som fuglen…

  4. Hehe, ja, det kan jeg tenke meg. Du savner det ikke litt da? Det er jo en ganske effektiv måte å holde seg oppdatert på hva som skjer blant venner, selv om jeg er enig i at den beste måten faktisk er å møtes 🙂

  5. Tilbaketråkk: Facebook-storm mot nytt design « Colt Kommunikasjon

Legg igjen en kommentar

