Colt nominert til Gullkorn 2008

Colt Kommunikasjon er nominert til Gullkorn 2008 i kategorien årets nyskaping med bidraget «Ny retning i PR-bransjen: PR i sosiale medier«.

Gullkorn er PR-byråenes egen bransjepris. Det er bransjeorganisasjonen Norske Informasjonsrådgivere (NIR) som står bak prisen. Vinnerne vil bli offentliggjort under prisutdelingen på Månefisken i Oslo den 6. november. De andre nominerte er:

Årets virksomhetsprofilering

  • PR-operatørene og Hafslund med «CC8: Climate Conference & Concert 2008»
  • Gambit Hill & Knowlton og 33rd International Geology Congress med «Verdenskongressen i geologi»
  • Consilio og Stiftelsen Norsk Luftambulanse med «Norsk Luftambulanse – Mer enn helikopter»

Årets produktprofilering

  • PR-operatørene og IKEA Norge med «Lansering IKEA-katalogen 2009»
  • MS&L og Visa Europe med «Visa People`s Fashion Awards»
  • Burson-Marsteller og Finn.no med «Mote og gjenbruk»

Årets holdningskampanje

  • Gambit Hill & Knowlton og Utdanningsdepartementet, Datatilsynet og Teknologirådet med «Datatilsynet – Du bestemmer»
  • Burson-Marsteller og Senter for seniorpolitikk med «VinnVinn – seniorer, arbeidskraft for fremtiden»
  • Apeland Informasjon og Helsedirektoratet med «Et åpent sinn – ungdom»

Årets organisasjonsbygger

  • Dinamo PR og TietoEnator AS med «Greater together»
  • Dinamo PR og Telenor med «Kommunikatøren»

Åpen klasse

  • Nor PR og Paul Bernhard med «Portrettfotografen»
  • Nucleus og Sykepleien med «Øyeblikk 2008»
  • Dinamo PR og Redd Barna med «Redd Barnas fredsprisfest 2007 «Gi barna en stemme»

Årets nyskapning

  • Colt Kommunikasjon med «Ny retning i PR-bransjen: PR i sosiale medier»
  • Gambit Hill & Knowlton med «Analyst Relations»
  • PR-operatørene og IKEA Norge med «Bloggseminar»
  • PR-operatørene med «Moderne informasjonssubsidier»

Bookmark and Share

Gi Kudos til denne saken!

Advertisements

5 responses to “Colt nominert til Gullkorn 2008

  1. Gratulerer gutter, og stå på for saken! Vi tenkte i de baner selv, men droppet å sende inn bidrag i siste sekund. Kult at dere gjorde det. Håper virkelig dere vinner prisen. Vi trenger all synlighet vi kan får ift promoteringen av digitale og sosiale medier som en naturlig del av PR-faget om markedsmiksen.

  2. Gratulerer med nominasjonen…

    Litt synd at Gullkorn bare er for byråer og deres kunder. Ellers hadde nok vi i Opera meldt på et par bidrag. Jeg tror vi kunne konkurrert ut «Mote og gjenbruk» for eksempel.

    Sees…

  3. Takktakk Marius. Ja, all oppmerksomhet rundt PR i sosiale medier er positivt, og jeg mener også nødvendig for den fremtidige utviklingen i bransjen. Nyheten om nominasjonen ble også tatt i mot med stor glede og stolthet 🙂

  4. Hei Tor. Ja, det finnes mye spennende som skjer ift. kommunikasjon i sosiale medier blant bedrifter. Dere har jo fått til mye spennende på de fleste felt. Alt arbeid som er med på å endre premissene og forbedre verktøyene for fremtiden, bør annerkjennes og spres ut til folket.

    Sees 🙂

  5. Takk for gratulasjonene, Marius og Tor! Håper vi ses på Gullkorn-festen. Colt river en bar-runde:)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s