PR i sosiale medier

Grunntanken i all Public Relations er å bygge og bevare gode relasjoner til omverdenen. PR skal på den ene siden bygge et godt omdømme, og samtidig kunne brukes som et direkte salgsutløsende virkemiddel. Tradisjonelt sett har PR-byråene brukt sin kompetanse til å selge inn saker for bedrifter og andre oppdragsgivere, slik at de havner på redaksjonell plass. Etter hvert som medievanene nå endrer seg, ser Colt et behov hos bedriftene for å kommunisere på andre arenaer.

I USA har man kommet langt på denne arenaen. Viral markedsføring og kampanjer på nettet har lenge vært et kjent fenomen. I Norge henger vi fortsatt litt etter. Det ønsker Colt å gjøre noe med. Folks medievaner har de siste årene endret seg drastisk. Sosiale medier kjennetegnes ved at de er brukerstyrte. Kjente eksempler på internasjonale sosiale medier er Facebook, YouTube, Twitter, Wikipedia og Flickr. I Norge har det også vokst frem en rekke nasjonale og lokale tjenester innenfor sosiale medier. Spesielt kan vi nevne Nettby, Biip, Underskog og Gaysir.

Vi bruker nå mer tid enn noen gang på nettet, hvor vi underholdes, pleier sosiale nettverk og finner informasjon. I Colt har vi lært oss å navigere gjennom denne jungelen av sosiale medier. Vi kan gjennomføre kampanjer, og bygge merkevare aktivt gjennom å bruke denne nye kanalen. Påvirkning gjennom sosiale medier tilhører ikke bare fremtiden, det er noe som allerede foregår.

Colt vet hvor og hvordan du oppretter en god og virkningsfull blogg for din bedrift. Colt vet hvilke nettsamfunn din bedrift bør være en del av. Colt vet hvilke andre sosiale medier din bedrift bør bruke for å nå akkurat din målgruppe. På denne måten behersker Colt tradisjonelle kommunikasjonsteorier i en helt ny kommunikasjonskanal. Dette er allerede en arena som er viktig for bedrifter i Norge. Hvor lenge våger du å vente?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s